Fortsätt till huvudinnehåll

Dags att ge upp

Mår du bra? Försöker du att må bra fast än.....Jag upplever mycket sånt.

"Jag ska kunna må bra fast än jag inte är...."
"Jag ska kunna accepteras av andra även fast jag gör så här_______,tex"
"Jag vill att människor ska tycka om mig även om...."


Livet har regler. Vissa är fasta, vissa är lite slappare-men oftast inte lika slappa som man hoppas på.

Mitt jobb har lärt mig att det finns en sanning. Det är lätt att hålla sig till. De flesta av oss är redan på ganska bra väg, men inte där än. Det är inte lika tydlig definierat som min Amerikansk familj skulle ha dig tror, men inte heller är det lika suddig som mina Svenska bekantar tror.

Tvinga inte människor att anstränga sig för att tycka om dig. Gör det lätt för de. Eller, gör inte det alls men bry dig inte. Det är också bra.

Jag upplever dock mycket tvång i den Svenska vardagen. Människor som försöker vara det minsta de kan vara, anstränga sig så lite som möjligt och vara den sämsta varianten av sig själv framför andra för att se om de fortfarande tycker om de. Jag tror att det kan gå, men det blir oftast inte lika bra som man trodde.

Försöker du vara lycklig fast än du är i dålig form? Det är svårt. Göra det som krävs för att kroppen ska må bra istället. Då är det lättare.

Vill du att din arbetsgivare ska värdesätta dig, men du är alltid sjukskriven, vabbar, eller har mycket krav kring vad för slags miljö du behöver för att jobba? Det kommer inte hända. De är där för sig först och sedan dig. Det är du också.

Följa mig på Instagram: Everman_




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

How the Body Works

This is a quick primer on how the body works so you can use that information to get more results in the gym.

Every muscle has a specific function(or a couple). That function is determined by its two end points. Its only job is to shorten the distance between those two end points.

Every muscle and muscle group has a general function. When the distance between those two end points is shortened, you achieve a goal/do a job.

For instance: the core is a group of muscles in the midsection of the body. All of their specific functions are to shorten the distances between their end points. In conjunction, their general function is stabilization. The core is made for stabilization. Some movement, but little.

Sometimes muscles don't do their jobs. That is a problem. If there wasn't a back-up system for that, we would be paralyzed in those movements where the muscle(s) was not doing its job. Fortunately, there is a back-up system. It's called compensation. Compensation is when a muscl…

The Lion and the Slave: Coaching Backward

"I was at [the] top of my game when I was in combat....To me, it's a little distressing to realize I was at my best doing something as terrible as war."-Robert Rheault US special forces. *source at end of article 
That PBS Vietnam war documentary re-confirmed my now strong beliefs about the subject I have written about below: forgiveness. A lot of those guys mix up some very good feelings with some very bad things. That causes problems later in life and requires a process similar to the one I am suggesting in this article. 
There are two well known kid's stories that represent the theme of this blogg article very well: the Lion and the Slave, and the Pea and the Princess. The idea is that you have to get rid of the bad, not just keep focusing on the good. "Repentence and forgiveness" is what it is called in old world talk, but is really the process of learning from, getting to the truth, and letting go of. 

You are limited by your beliefs. Your beliefs come…

Comfort Deficit

I was talking to my client the other day about Israel and Mexico and later thought of Hiroshima. This is a sensitive issue obviously but it relates to a problem I see in coaching in a broader sense.

Generally speaking people asking too much of their peers, clients...etc. When there is conflict, people are demanding changes that leave the other parties involved too uncomfortable. People have to feel good and are going to find ways to continue to do it. People are not going to have their sense of well being threatened for long.

In regards to coaching, you can't ask your client to do things that are uncomfortable, not replace that source of comfort, and expect them to succeed long term. Either the change has to be be small and singular in nature, the results of the change have to feel better than before, or something else has to be added back into the picture to get them feeling good again. That's good coaching. It's also what works. Nobody's ever going to be successful b…