Fortsätt till huvudinnehåll

Livet som en PT

Jag jobbar från 9-18 måndag till fredag, 10-17 på söndag. När jag först började, för 12 år sedan, jobbade jag från 6.30 på morgonen till 19 eller 20 på kvällen. Ganska typiskt. Jag gjorde också hälften så många timmar som jag gör nu.

Det som är viktigast om ni är intresserade av att bli en PT är att ni vill lära ut träning. Alla som tränar gillar träning. Det säger ingenting. Du behöver vilja lära ut träning och hjälpa människor nå sina mål. Om jag skulle intervjua en människa skulle jag bli mycket intresserad av att höra om han eller hon gillar att lära ut träning, inte att de själva gillar att träna.

PT utbildningen gör dig mer kvalificerad än alla andra människor på gymmet, men tyvärr inte tillräckligt kvalificerad att bli en framgångsrik PT. Vidareutbildningar och att bli kund hos en annan bättre PT är mycket bra sätt att ta ditt spel till nästa nivå.

En uppfattning, och troligtvis en utbildning, inom kost är nödvändigt för att göra dig en mycket framgångsrik tränare. Resultat är mer och mer viktigt. Det kommer alltid finnas människor som vill bara "få ett bra pass," men fler och fler har specifika och tidsbegränsade mål och studier visar att människor som ändrar sina träningsvanor men behåller sina gamla kostvanor får få om några resultat överhuvudtaget.

Kunskap är det som är viktigast. Många PTs gör ett bra namn för sig själva på grund av deras utseende eller deras personlighet, men om deras konkurrenters kunder ständigt får bättre resultat är deras dagar räcknade.

PT jobbet får dig att komma i kontakt med människor som du annars inte skulle vara i kontakt med. Du tränar de, de ger dig oftast lika mycket tillbaka. Mina kunder är jag mycket nära för det mesta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

How the Body Works

This is a quick primer on how the body works so you can use that information to get more results in the gym.

Every muscle has a specific function(or a couple). That function is determined by its two end points. Its only job is to shorten the distance between those two end points.

Every muscle and muscle group has a general function. When the distance between those two end points is shortened, you achieve a goal/do a job.

For instance: the core is a group of muscles in the midsection of the body. All of their specific functions are to shorten the distances between their end points. In conjunction, their general function is stabilization. The core is made for stabilization. Some movement, but little.

Sometimes muscles don't do their jobs. That is a problem. If there wasn't a back-up system for that, we would be paralyzed in those movements where the muscle(s) was not doing its job. Fortunately, there is a back-up system. It's called compensation. Compensation is when a muscl…

The Lion and the Slave: Coaching Backward

"I was at [the] top of my game when I was in combat....To me, it's a little distressing to realize I was at my best doing something as terrible as war."-Robert Rheault US special forces. *source at end of article 
That PBS Vietnam war documentary re-confirmed my now strong beliefs about the subject I have written about below: forgiveness. A lot of those guys mix up some very good feelings with some very bad things. That causes problems later in life and requires a process similar to the one I am suggesting in this article. 
There are two well known kid's stories that represent the theme of this blogg article very well: the Lion and the Slave, and the Pea and the Princess. The idea is that you have to get rid of the bad, not just keep focusing on the good. "Repentence and forgiveness" is what it is called in old world talk, but is really the process of learning from, getting to the truth, and letting go of. 

You are limited by your beliefs. Your beliefs come…

Comfort Deficit

I was talking to my client the other day about Israel and Mexico and later thought of Hiroshima. This is a sensitive issue obviously but it relates to a problem I see in coaching in a broader sense.

Generally speaking people asking too much of their peers, clients...etc. When there is conflict, people are demanding changes that leave the other parties involved too uncomfortable. People have to feel good and are going to find ways to continue to do it. People are not going to have their sense of well being threatened for long.

In regards to coaching, you can't ask your client to do things that are uncomfortable, not replace that source of comfort, and expect them to succeed long term. Either the change has to be be small and singular in nature, the results of the change have to feel better than before, or something else has to be added back into the picture to get them feeling good again. That's good coaching. It's also what works. Nobody's ever going to be successful b…