Fortsätt till huvudinnehåll

Det som behövs


...för att få snabba och långvariga resultat:

Är det viktigt med en kropp som har en bra arbetsfördelning. Det är det jag tänker mest på när jag tränar folk. I våra kroppar har vi muskler som har specifika jobb(eller flera). Om de inte gör sitt jobb, görs jobbet av andra muskler på ett mindre effektivt sätt. Det vanligaste sättet det sker kallas för synergistic dominance-när en hjälpsam muskel tar över huvudrollen i jobbet. Detta kommer misslyckas i längden. Alla våra muskler behöver göra sina egna jobb och om de inte gör det och lasten fördelas för mycket mellan flera muskler istället för det primära kommer området sluta svara till träningen(i bästa fall) eller skadas, i värsta fall.

I de allra flesta människor ligger midjan, rumpan, och bröstryggen bakom de största problemen. Bålen ska vara stabil för att höften ska kunna vara mobil. Om höften behöver stabilisera för mycket, betyder det att det inte kommer göra lika mycket jobb som den hade gjort om den fick vara mobil. Bröstryggen är också ett problem. På grund av dennas daglig uttänjning ifrån att sitta frammot lutad hela dagen, slutar den jobba lika mycket som den behöver. Det betyder då att ländryggen troligtvis kommer få göra en del av bröstryggens jobb. Det är dåligt på grund av det faktum att ländryggen redan gör en del av höftens(rumpans) jobb och dessutom är bröstryggen två gånger så stor som ländryggen. Darför får ungefär 8-10 människor idag ryggont vid någon tillfälle i deras liv.


Alla muskler behöver göra sina egna jobb. De gör det eller de gör det ganksa väl i varenda människa ni ser i tidningarna som har kommit långt i den här sporten. Utan det kan man inte komma långt. Man kommer längst med muskler som gör sina egna jobb och inte behöver lita på varandra allt för mycket.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Cook your biceps!

A lot of my guys have arm issues and I am sure it is the same for a lot of trainers. Biceps work is fun to do and, contrary to what a lot of modern day trainers still believe, direct bicep work is necessary. It used to be that people would let their clients' heavy back work take care of their biceps as well, but I have only found that to be a failure in all of my clients, maybe because of the first major point I make in this article(see below). For us drug free, health focused trainers, it is important to have as much information as possible at our disposal so we can get whatever edge we can. So, without further ado: let's cook the biceps!

The area of the body that you think of as the biceps, the front of the upper arm, has three main functions. The issue is that the primary function of the biceps might not be what you think it is. Upon researching for this article, I learned that there is a considerable amount of disagreement on the subject of whether or not the biceps primar…

The Lion and the Slave: Coaching Backward

"I was at [the] top of my game when I was in combat....To me, it's a little distressing to realize I was at my best doing something as terrible as war."-Robert Rheault US special forces. *source at end of article 
That PBS Vietnam war documentary re-confirmed my now strong beliefs about the subject I have written about below: forgiveness. A lot of those guys mix up some very good feelings with some very bad things. That causes problems later in life and requires a process similar to the one I am suggesting in this article. 
There are two well known kid's stories that represent the theme of this blogg article very well: the Lion and the Slave, and the Pea and the Princess. The idea is that you have to get rid of the bad, not just keep focusing on the good. "Repentence and forgiveness" is what it is called in old world talk, but is really the process of learning from, getting to the truth, and letting go of. 

You are limited by your beliefs. Your beliefs come…

The Lion and the Slave Pt2: Coaching forward

So what do you do when you don’t have anything holding you back anymore? That whole segment on coaching backward was meant to get rid of things holding you back. Well...then you move forward.

Prior to beginning though, I feel compelled to tell you that there is a “coaching backward”  because people’s forward movement, the way they reach their goals, isn’t that great. They cause some problems and then they have to go back and fix them before they can move forward again. So, we want a way to move forward that is going to get us as much in the way of results as possible while causing as little problems as possible. That’s where traditional coaching comes into play. 

Coaching is quite simply a way of conversing, primarily via questions, that helps one person get to the highest truth already within them or in between the two of them. You’ve got a million different options for action, or things that you could do to reach your goal, and you need to know which ones are best. You find the answe…