Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från november, 2013

Gröna drinkar

Den diet som stämmer bäst med vår anatomi och fysiologi är väldigt likt den som är naturlig för våra apkusiner. Precis som de behöver vi också näringen från många gröna blad dagligen för att må som bäst. Därför råder jag alla mina kunder att dricka sina gröna blad.

Jag kan få i mig många fler gröna blad i en smoothie än vad jag oftast vill äta. Om jag är beredd att tugga lite så kan jag få i mig upp till 200gram gröna blad, oftast spenat, men jag har använt allt möjligt. Rent tekniskt vore det bättre om jag åt upp alla gröna blad i en sallad och tuggade noggrant, men generellt tycker jag att de flesta skulle få mycket bättre resultat om de fokuserade på vad som kommer fungera istället för vad som är tekniskt rätt. Jag kan också tillägga lite vetegräsjuice eller pulver för att garantera att jag har fått i mig all näring jag behöver.



Receptet jag oftast använder är: 4-5 appelsiner spenat vetegräspulver spirulinapulver oupphetad honung fryst mango

Everyman regel #3

Vi har kul utan att göra oss illa. Vi behöver fortsätta kunna må bra av det som vi har valt att göra oss må bra. Om det som vi använder oss av för att må bra sedan gör oss illa, har vi valt ett dåligt verktyg.Vi behöver lära oss att koppla av och ha kul med saker som inte gör illa oss i längden-det låter konstigt men många problem kokar ner till det här.

Min favorithobby:



En av mina favorithobbys:


Ett litet snickeriprojekt:



Lär dig att dansa:


Ett av de bästa ställen i hela Europa finns precis här i Stockholm!  Www.chicago75.se Kul, helt nyktert, och man får träffa nya människor.

Everyman regel #2

Kolhydrater utgör den största delen av dieten. Kolhydrater, många av de, inte fett, inte protein.

Potatis, vildris, quinoa, sötpotatis...ät dem alla! Jag väljer oftast frukt, men de funkar väl också. 1kg potatis med 2msk olja och massa rosmarin. 

Everyman regel #1: Testa Dig Själv

Ofta. Jag gör ett test minst en gång i månaden för mitt stora träningsmål: att bli så stark som möjligt samtidigt så uthållig som möjligt. Sen så gör jag flera tester per vecka på mindre individuella trappsteg upp till det stora målet.

Jag trodde verkligen att jag hade fler och djupare böj än jag hade och flera axelpress vid den vikten. Jag gjorde två varv på raken, men bara ett varv filmades. Vikten på pullups är 14kg.